Nieuwe campagne snijhortensia van start

Nieuwe campagne snijhortensia van start

De snijhortensia-aanvoerders van Royal FloraHolland, verenigd in het promotiecollectief Hydrangea World, hebben unaniem ingestemd met het nieuwe snijhortensia promotieplan voor 2025-2027. De campagne: “Iconic Flower, Iconic Floristry” is gericht op bloemisten en gaat in mei van start.

Voor de bloemist is onderscheidend vermogen belangrijker dan ooit. Klanten zoeken meer dan alleen bloemen – ze verlangen naar sfeer, emotie en een verhaal. De snijhortensia sluit daar naadloos op aan.

Onderscheiden met hortensia
Met de nieuwe campagne willen de kwekers bloemisten uitdagen om hun eigen vakmanschap rond de hortensia in te zetten om zich te onderscheiden. Met haar imposante vorm, rijke kleurenpalet en indrukwekkende uitstraling biedt de snijhortensia eindeloze creatieve mogelijkheden. Of het nu gaat om bruidswerk, rouwbloemstukken, tafeldecoratie of eventstyling: deze iconische bloem versterkt het seizoen gevoel en voegt direct karakter en beleving toe aan elk ontwerp.

Nieuwe assortimentscatalogus 2025
Als onderdeel van het promotieplan is ook de nieuwe snijhortensia catalogus voor het seizoen 2025 uitgebracht. Hierin staat per kleur een overzicht van het volledige ‘fresh’ en ‘classic’ assortiment. Ook noviteiten en speciale variëteiten komen aan bod én er is  volop informatie en inspiratie voor bloemisten die het beste uit deze iconische bloem willen halen.

Uit onderzoek door het Post Harvest Kennis Centrum van Royal FloraHolland blijkt dat er een verrassend eenvoudige manier is om optimaal van de hortensia te genieten en zelfs slap hangende bloemen weer te laten stralen. Dé gouden tip: schil 5 cm van de steel voor maximale wateropname en gebruik heet water in de vaas.

 

Bron:

Deel artikel