Uniek: anti-rookcampagne zonder horror

16-04-2018    09:41   |    Goedemorgen

In Florida probeert men een nieuwe strategie als het gaat om anti-rookcampagnes: empathie.

Verschrompelde longen, kapotte baby's, zwarte gaten in kelen, als het gaat om mensen te overtuigen niet meer te roken, mogen de meest afschrikwekkende middelen gebruikt worden. Je hoeft maar op een pakje sigaretten te kijken om dat te constateren. Maar het is niet dat mensen die roken niet weten dat roken schadelijke gevolgen heeft. Dat is vaak het probleem niet.

En dus heeft een reclamebureau in Florida de boel eens omgedraaid. Wat nu als we een anti-rookcampagne benaderen met empathie. Rokers neerzetten als mensen die wel willen, maar niet kunnen? Zou dat werken. Het resultaat is een reeks filmpjes in documentaire-stijl over echte mensen die worstelen met hun verslaving. 

Dat het is het punt met marketing, ook de campagne-marketing: de ontvangers worden steeds minder gevoelig voor brute tactieken als deze lang volgehouden worden. Een switch maken in je boodschap, tone-of-voice en aanpak kan soms juist zorgen voor het bereiken van je doelen. 

Bekijk de filmpjes hier.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Verrassende ideeën tijdens kenniscafé 19-12-2018    14:20
Nieuwe inpaklijn voor Haluco 19-12-2018    14:10
VIDEO: Greenport West-Holland Meet & Greet Energie 19-12-2018    09:52
Mart Smeets-trui! 19-12-2018    09:35
Victus investeert in PB Techniek 19-12-2018    09:34
Gecertificeerd dankzij app 19-12-2018    09:16
Nieuwe burgemeester Westland 19-12-2018    09:09
KAS Special: JEM-id 19-12-2018    08:45
Delphy brengt tuinbouwkennis naar Ghana 19-12-2018    08:44
KAS Special: Lans 19-12-2018    08:40
  Ga naar het nieuwsarchief