Nieuwe Jumbo Foodmarkt test nieuwe agf-concepten

20-06-2019    10:18   |    Goedemorgen

Jumbo heeft gisteren in Leidschendam de deuren van de zevende Jumbo Foodmarkt in Nederland. CEO Frits van Eerd en CFO Ton van Veen opende de winkel op feestelijke wijze samen met filiaalmanager Mohamed el Khadi, de medewerkers en de tientallen wachtende klanten.

In ‘The Mall of the Netherlands’ – het grootste winkelcentrum van Nederland – komt 3.000 vierkante meter van het beste van Jumbo en La Place samen om klanten een totaalbeleving op het gebied van food te bieden. De Foodmarkt heeft een uitgebreid foodassortiment tegen de laagste prijs en er worden ook nieuwe concepten van Jumbo getest. Zo starten in de winkel op de groente- en fruitafdeling enkele pilots met aandacht voor minder en herbruikbare verpakkingen en kleinere groenten om voedselverspilling tegen te gaan.
 
In de nieuwe Jumbo Foodmarkt in Leidschendam worden tal van nationale en internationale gerechten bereid door koks en foodspecialisten in de La Place wereldkeukens. Deze gerechten kunnen worden meegenomen, of genuttigd in het sfeervolle ‘Foodcafé’ met 130 zitplaatsen. Ook heeft de Foodmarkt een van de grootste groente- en fruitafdelingen van Nederland. Frits van Eerd, CEO van Jumbo Supermarkten: “We zijn ontzettend trots op de opening van deze zevende Foodmarkt. Hier komen alle ideeën en inspiratie samen op het gebied van makkelijk, lekker en gezond eten. Klanten kunnen niet alleen terecht voor hun dagelijkse boodschappen, maar ook voor een ontbijt, lunch of avondmaaltijd. We kijken er naar uit om iedereen in de regio Leidschendam te verrassen met deze bijzondere winkel.”
 
Mohamed el Khadi, filiaalmanager van Jumbo Foodmarkt Leidschendam, is heel blij dat de winkel geopend is: “We hebben lang toegewerkt naar deze feestelijke opening. Het is fantastisch om te zien dat op deze openingsdag zoveel mensen naar onze winkel komen en zo enthousiast reageren. Onze koks en versspecialisten laten onze klanten kennis maken met het beste op het gebied van lekker en gezond eten. Producten worden zoveel mogelijk in de Foodmarkt bereid zodat het ook écht vers is. Klanten kiezen zelf of ze alleen de ingrediënten meenemen en het gerecht zelf thuis maken, het gerecht kant-en-klaar mee naar huis nemen of het gerecht ter plaatse op eten in het Foodmarkt Café. We zijn echt ontzettend blij dat de deuren van onze winkel zijn geopend.”
 
Minder voedverspilling
In Jumbo Foodmarkt Leidschendam zijn enkele pilots gestart die zich richten op verduurzaming van het groente- en fruitassortiment. Zo wordt een aantal soorten groente en fruit onverpakt aangeboden vanuit een grote koelwand. Dit heeft een langere kwaliteitsgarantie én minder verpakkingen als groot voordeel. Om stuks groente en fruit mee te nemen, start er een test met herbruikbare zakjes. Hiermee biedt Jumbo de optie om vaker hetzelfde zakje te gebruiken bij het boodschappen doen. Deze zakjes kunnen klanten ook voor broodjes gebruiken. Ook staat in Jumbo Foodmarkt Leidschendam een speciaal display met onverpakte, biologisch geteelde groente zoals broccoli, komkommer en verschillende paprikasoorten. Deze producten zijn kleiner dan de reguliere variant om kleine huishoudens te bedienen, en zijn niet verpakt. “We spelen continu in op de wensen van onze klanten en willen verwachtingen blijven overtreffen. Een goed voorbeeld hiervan zijn de pilots op de groente- en fruitafdeling bij Jumbo Foodmarkt Leidschendam. Hiermee bieden we nog meer verschillende soorten huishoudens de juiste producten en porties en zetten we ons in tegen voedselverspilling”, aldus Van Eerd. Op basis van de resultaten van deze pilots zullen de modules ook in andere Jumbo winkels doorgevoerd worden.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws