Blauwe bessen schenken?

08-06-2020    08:30   |    Goedemorgen

De maatregelen omtrent het coronavirus hebben invloed op iedereen, ook op de blauwe bessensector. Nu seizoensactiviteiten zoals horeca, rondleidingen en zelfpluk er anders gaan uitzien door de beperkingen, komt Simply the Bes met de campagne ‘Blauw voor jou’.

Gedurende vier dagen in het blauwe bessenseizoen is het ‘blauw voor jou’-dag; waarbij telers Nederlandse blauwe bessen schenken aan een specifieke doelgroep die het heeft verdiend. Daarnaast roept Simply the Bes consumenten op hetzelfde te doen.

Om de consument ondanks de maatregelen toch te laten genieten van de Nederlandse blauwe bes in het seizoen, om de vele gezondheidsvoordelen toe te lichten én om de verkoop bij lokale telers te stimuleren, start Simply the Bes de campagne ‘Blauw voor jou’. Gedurende vier dagen in het blauwe bessenseizoen is het ‘blauw voor jou’-dag; waarbij telers Nederlandse blauwe bessen schenken aan een specifieke maatschappelijke doelgroep. De verrassing uit zich op verschillende manieren. Enerzijds maken de telers van Simply the Bes de doelgroep in hun eigen omgeving blij, waardoor een landelijke dekking ontstaat. Anderzijds roepen zij onder andere via social media de consument op om een bakje Nederlandse blauwe bessen te schenken aan iemand uit de doelgroep die het verdiend. Dat gebeurt volgens onderstaande planning:
•    Maandag 15 juni - onderwijs
•    Woensdag 15 juli - zorg
•    Zaterdag 15 augustus - hulpdiensten
•    Dinsdag 15 september - ouderen

15 juni – ‘Blauw voor jou’ in het onderwijs
Op 15 juni gaat de campagne van start met het schenken van Nederlandse blauwe bessen aan personen uit het onderwijs die het verdiend hebben. Vanuit Simply the Bes bezoeken we met telers enkele scholen, waarbij met het schenken uiteraard rekening wordt gehouden met de huidige maatregelen. Consumenten kunnen ook hun steentje bijdragen door een bakje blauwe bessen te schenken, bijvoorbeeld aan de lerares van hun kinderen, aan een leerling die recent geslaagd is, de meester die zo’n leuke digitale lessen gaf of een student die zit te zwoegen op zijn scriptie. Door bij aankoop van een bakje Nederlandse blauwe bessen ook een bakje te kopen om weg te geven, wordt de verkoop bij lokale telers gestimuleerd én krijgt de ontvanger ook de kans te genieten van de Nederlandse blauwe bes. Met een leuke foto, in te sturen via e-mail (info@spam-protectsimplythebes.nl) of door op social media de hashtag #blauwvoorjou te gebruiken, maken deelnemende consumenten kans op leuke prijzen.

Simply the Bes
Simply the Bes is een collectief waarin ruim 80% van de Nederlandse blauwe bessentelers is vertegenwoordigt. Het platform heeft als doel de consument kennis te laten maken met de Nederlandse blauwe bes. Enerzijds met de lekkere smaak, anderzijds met de vele gezondheidsvoordelen die het vruchtje heeft. Afgelopen twee jaar organiseerde Simply the Bes in het blauwe bessenseizoen daarom landelijke open dagen, waarbij de consument de kans kreeg een kijkje te nemen op een van de deelnemende blauwe bessenbedrijven. Met rondleidingen, proeverijen, zelfpluk en diverse activiteiten was het een enorm succes. De organisatie had dit jaar het plan om nóg  grootster uit te pakken. Helaas gooit het coronavirus roet in het eten. Maar de telers zitten niet bij de pakken neer en doen er alles aan om de Nederlandse blauwe bes binnen de mogelijkheden te promoten. Daarom is de campagne ‘Blauw voor jou’ in het leven geroepen.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws