Nieuw Dümmen-label voor phalaenopsis: Popcorn

09-07-2019    08:15   |    Goedemorgen

Tijdens de FlowerTrials in juni lanceerde Dümmen Orange een nieuw orchideeënlabel voor de kleinbloemige phalaenopsis genaamd Popcorn ‘Pops up your room’. Tijdens de open dagen maakte de sector voor het eerst kennis met dit nieuwe label.

De orchideeën zijn verkrijgbaar in diverse kleuren, variërend van wit en geel tot licht- en donkerroze. Uniek aan deze kleinbloemige phalaenopsis zijn de vele bloemen, ook zijn de bloemen kleiner dan die van andere orchideeën.
Dümmen Orange brengt met Popcorn een nieuwe label voor de kleinbloemige phalaenopsis op de markt. De bloemen van deze orchidee poppen zich op dezelfde manier open als popcorn, ‘pops up your room’. Daarnaast zijn de bloemen net iets anders dan die van ‘normale’ orchideeën. De bloemen zijn kleiner dan 4 centimeter en één plant geeft tot wel 50 bloemen. Binnen het Popcorn-assortiment is een grote variatie aan kleuren: van wit of geel naar licht- en donkerroze. Dit merk beloofd van ieder huis een thuis te maken omdat ze bij ieder interieur past: of het nu retro, industrieel, rustiek of design is.
Uit onderzoek is gebleken dat een groeiend aandeel van de Europese consumenten gevoelig is voor trends: zij zoeken sfeer, expressie en originaliteit. Nieuwe toepassingen en ideeën die vormgeven aan hun lifestyle worden het meest gewaardeerd. Hier past het nieuwe label Popcorn perfect bij. Het label heeft een frisse en vernieuwende uitstraling en is gericht op de millennial als eindconsument. Dümmen Orange richt zich met dit nieuwe orchideeënlabel in basis tot de kweker, ofwel haar (potentiële) klant. In de grootbloemige orchideeën markt vindt verzadiging plaats. Daarom biedt Dümmen Orange met het kleinbloemige Popcorn label een totaalpakket aan de kweker aan.  

Tijdens de FlowerTrials is het startschot gegeven voor de Popcorn-campagne, waarbij de Nederlandse kweker zowel off- als online geïnformeerd zal worden over dit label.


Reacties (3)

Rudi at 16.05.2019

Ik had geen idee dat de plastic verpakking soms ook gebruikt word om te kunnen speculeren met komkommers. Als dit echt zo is dan is dat des te meer reden om snel te stoppen met het in plastic verpakken van komkommers en daar een mooi alternatief voor uit te vinden.

Martin at 16.05.2019

Je kunt er op allerlei manieren naar kijken. Ik geef de voorkeur aan een oudere komkommer die mét folie langer verkoopbaar en eetbaar blijft, dan de onverpakte komkommer die na een paar dagen door niemand meer wordt meegenomen. De winkelier gooit die weg.
Ik ben ook blij met de melk die ik tegenwoordig meer dan een week 'vers' kan houden, wat dan in feite ook oude melk is.

Peter Smulders at 21.05.2019

Kansen, beste mensen. Denk in kansen.
Waar kun je mee scoren? Retailbedrijven willen van het plastic af. Retailbedrijven willen vers product. Retailbedrijven willen dat het groenteschap zijn aantrekkingskracht als paradepaardje blijft behouden.
Welke komkommerteler staat op en zegt tegen zijn (lokale) retailbedrijf: "Dat ga ik voor jou verzorgen! Tegen een prijs die voor de consument, voor jou én voor mij interessant is.... Deal?"
En laten we daar lokaal mee beginnen.
Succes!

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Proost op 80 jaar tuinbouw!

Van de eerste analoge klimaatregeling tot aan geavanceerde complexe systemen voor de teelt op aardwarmte; de...