Tussenstand BIG Challenge: € 650.122

Tussenstand BIG Challenge: € 650.122

Nederlandse boeren, hun adviseurs, toeleveranciers en afnemers zetten zich samen in voor de strijd tegen kanker. Met maar liefst 246 deelnemers, verdeeld over 31 teams, staan zij op 31 mei en 1 juni van dit jaar aan de start van Alpe d’HuZes. De werving van sponsorgeld voor dit evenement verloopt voorspoedig. Dat blijkt wel uit het bedrag van € 650.122 dat al bij elkaar is gebracht.

“Zaterdag 4 maart hebben we de eerste gezamenlijke training van dit jaar georganiseerd. Een ochtend vol informatie, ontmoeting en inspiratie voor onze deelnemers”, zegt Harold Korsten, voorzitter BIG Challenge. Hij maakte zaterdag de actuele tussenstand van BIG Challenge bekend: 650.122 euro. “Ons doel is om op 1 juni met een cheque met minimaal 1 miljoen euro over de finish te komen. Dat gaat zeker lukken met alle prachtige acties die de deelnemers nog in de pijplijn hebben.”

In deze 2023 editie doen 112 fietsers, 83 wandelaars en 6 runners mee met het grootste team BIG Challenge mee met de Alpe d’HuZes en 45 deelnemers doen mee met de Alpe d’HuZus op woensdag 31 mei. Deelnemers uit heel Nederland die de agrarische sector een warm hart toedragen en met hun deelname de trots van de agrarische sector uitdragen. Herman Houweling startte met BIG Challenge in 2009. In 12 jaar haalde BIG Challenge zo’n € 11 miljoen op voor KWF en behoort daarmee tot de grootste fondsenwervers van KWF.

Op één dag zes maal de Alpe d’Huez op
Alpe d'HuZes is een actie waarbij deelnemers, alleen of in een team, geld bijeenbrengen en daarmee een bijdrage leveren aan de strijd tegen kanker. Onder het motto ‘Opgeven is geen optie’ beklimmen de deelnemers op één dag tot wel zes keer de legendarische Alpe d'Huez. Ze zetten zich daarmee keihard in om een einde te maken aan de ellende en de onmacht die de ziekte kanker in onze maatschappij veroorzaakt. Een ziekte die toeslaat bij 1 op de 3 mensen en daarbij ook grote gevolgen heeft voor familieleden, vrienden en collega’s. Om dit te bereiken traint de groep maandenlang individueel en in groepsverband. Daarnaast benadert elke deelnemer een groot aantal sponsors en organiseren ze allerlei ludieke en/of sportieve activiteiten zoals diners, loterijen, wijnacties, benefietconcerten, sponsorlopen, dienstenveilingen, spinningmarathons, boerderijdagen en verkoop van agrarische producten.

Bron:

Deel artikel