Groter marktaandeel voor food in online bestedingen

12-02-2018    10:18   |    Goedemorgen

Van alle online bestedingen groeide de productgroep 'food' het hardst in het laatste kwartaal van 2017.

In vergelijking met het laatste kwartaal van 2016 gaven Nederlanders maar liefst 52 procent meer uit aan de categorie 'food' binnen online aankopen. Dat staat in de Thuiswinkel Markt Monitor die begin maart gepubliceerd wordt.

Online supermarkten gaan lekker. Hun populariteit stijgt steeds harder. En dus worden ze voor telers ook een interessante partij. Na Food/Nearfood was Health & Beauty een sterke stijger (46%), gevolgd door Schoenen & Personal Lifestyle (25 procent). Kortom, voer is aan een online opmars bezig en we vinden het steeds normaler om voedsel online te bestellen.

In totaal is er in het laatste kwartaal van 2017 maar liefst vijftien procent meer online besteed. Dat internet, dat gaat nog eens een groot ding worden.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Cadeautje van Codema

Gisteren ging Aad op visite bij Codema en hij kwam niet met lege handen terug. Voor alle medewerkers van TuinbouwCommunicatie kreeg Aad een...

Groenten met extra mineralen

Wat als je extra voedingsstoffen kunt toevoegen aan groenten, zodat voedingssupplementen niet meer nodig zijn? Dat gaat een stapje verder...